//FairyLife
D'Owner!

Entries About

Hello, assalamualaikum! I'm Ain Rahim . Welcome to my blog, place where I always dream to meet Super Junior. Hehehehe

Tagboard!



Archive!

Read It
Chapter 4
Chapter 3
Chapter 2
Chapter 1


Credits!

Template: Student Kecik
Basecode By: Nurul AtiQah
Others:   



Chapter 5


Hi guys! Hihi. Dah lama tak update. Dah bersawang dah blog ni. Rasanya last update blog ni kira kira one year ago. Fuhlamak. Lama siol. Hehehe. Perasan tak entry blog ni sikit. Actually banyak dah delete sbb macam tak berpatutan je nak bagi orang baca. Hahaha. Okay. Harini tak tahu nak cerita pasal apa sebenarnya tapi kena cerita something jugak. Nanti takdelah korang bosan.

Okay. This year aku baru je habis SPM. Aku habis dalam last month. And this year aku buat perubahan besar dalam hidup aku. Nak tahu tak apa? NAK TAK? NAK TAK? ISH APA YA? HAA TEKA LAH.. Hahaha. Okay lah. Aku jadi kpoppers! Hahaha tahniah kat aku. Actually aku dah lama tahu pasal KPOP ni cuma tak berapa nak layan sbb aku cuma layan artis mat salleh je, Puih nampak market katanya. Aku tahu KPOP since 2010. Masa tu KPOP dah mula berkembang kat Asia. Hebat sungguh. First lagu KPOP yang aku tahu ialah SORRY SORRY by Super Junior. Dorang ni memang terkenal sebagai King Of Hallyu dgn nama lainnya dorang ni macam penyebar KPOP kat Asia lah. 

Tapi this year, bila aku layan KPOP, aku minat dekat group EXO. So yeah... i use to be part of EXO-L. Aku download semua lagi hit dorang macam MAMA, OVERDOSE. Yang paling favourite lagu MAMA lah. Lagu GROWL aku tak minat lah. And masa tu bias aku, si EXO's Leader, Suho. Sebab muka dia macam Siwon campur Leeteuk dari Super Junior. Muka dia penuh jadi wallpaper phone aku tau. Tapi aku jadi part EXO-L tak lama. Tak sampai sebulan pun. Sebab ada satu hari ni, aku buka video EXO, then kan ada suggestion ( ni kat Youtube ), pastu aku terjumpa video Super Junior. 


Masa tu saja saja je nak buka. Masa tu video Sexy, Free and Single. Sekali tengok tetiba terus minat nak tahu pasal Super Junior ni. Pastu dorang ni kan memang terkenal sbg variety-dol. Then ada satu video buat aku terus minat dorang. Video pasal cerita dorang debut sampai dorang success sampai sekarang. 

Rupanya Super Junior ni debut sbg Super Junior-05 masa tahun 2005. Aku ingat yang " 05 " tu sebab dorang debut tahun tu. Rupanya Super Junior ni debut sbg group projek yang bermaksud Super Junior ni ahli dia takkan kekal. Akan berubah setiap tahun. Contohnya pada tahun 2006, nama Super Junior-05 akan berubah kepada Super Junior-06 dan semua member dia akan bertukar dgn orang lain. Maksudnya masa tu SHINee, EXO mungkin part of dorang. SM Entertaiment debutkan dorang sbg group projek sbb nak tengok sama ada group yang ahli ramai tu boleh berjaya or tidak. 

Rupanya masa dorang debut, dorang dah dapat ramai fans dan masa tula SM Entertaiment ubah fikiran nak jadikan dorang ni sbg group yang the real one. And in 2006, nama Super Junior-05 tu dibuang "05" and dorang ditambah sorang ahli iaitu Kyuhyun. Jadi 13 orang. Dorang buat comeback sbg Super Junior. Masa tu dorang comeback lagu "U". Dorang displit kepada sub unit. Super Junior ada 5 group sub unit. Super Junior-M ( ditambah 2 orang ahli ), Super Junior Happy, Super Junior Trot, Super Junior D & E ( Donghae & Eunhyuk ), dan Super Junior KRY ( Kyuhyun, Ryeowook dan Yesung)

Masa 2009, Super Junior jadi terkenal kat seluruh Asia dgn lagu SORRY SORRY. And masa dorang tengah famous, macam macam hal berlaku tapi yang hebatnya group ni mampu atasi masalah besar tu and maju kehadapan sampai sekarang. 10 tahun bersama tapi tak disband pun. And dorang kenal each other dah lebih 13 tahun. Hebatkan? That's one of the reason kenapa aku tabik dengan dorang ni and akhirnya aku pun jadi part of their ELF ( EVERLASTING FRIEND ).



ELF ni adalah nama fanclub dorang. i mean woww! terlalu cantik. mcm bintang dekat langit, air laut. Dulu aku ni minat lagu KPOP. Aku rasa mana lagu dia best, aku minat group tu. Tapi sejak aku layan Super Junior, aku jadi peminat fanatik dorang. Uish teruk betul. Aku tak minat calang calang orang. Ahli Super Junior ni serba boleh. Dorang ni terkenal sbb bakat dorang yang pelbagai. Dorang boleh cipta lagu, create choreography dance dorang sendiri, boleh jadi MC, pelawak, boleh berlakon dan macam macam lagi. Senang cerita aku minat group yang lengkap semua. And hopefully dorang akan terus maju kehadapan sbb your fans will always support you, There's no END for us but AND.. 


and here's my one and only boyfriend


and here's another 2 

and i don't even know why am i introduce them perfectly. i mean detail gila weh. hahahahahaha padahal dorang ni KING OF KPOP. So if i got another free time, then i will tell you about their sub unit iaitu SJM that include those 2 dork guys. 

and tell me the reason why should i stop loving this 15 dorks bcs until now, i've got no reason to not loving them. aiinggg ~



p/s: congratulation on your 100 concert! Hihi. Rasanya dah lebih dah ni. And one more thing. My bias is Park Jungsoo! Our Leadernim. He is known as MC Teuk and The Best KPOP Group Leader All The Time.